vineri, 13 noiembrie 2009

Aseară a trecut pe la noi

      A intrat val vârtej în casă, cu paltonul descheiat, nepieptănată şi cu ochii roşii. Arăta aproape ca o nebună.
      -A plecat. De tot. Simt că mă prăpădesc.
      A făcut o pauză, am crezut că o să leşine şi am făcut un pas către ea să îi curm căderea. N-am atins-o şi nici ea nu a căzut. A găsit un scaun şi s-a aşezat cu mâinile adunate ca într-o rugăciune căzută, într-un gest de femeie bătrână de la ţară care stând pe scaun fără să facă nimic nu ştie ce să facă cu mâinile aşa că şi le adună în poală. Imediat s-a liniştit. Cu privirea în pământ, a continuat să vorbeasă de parcă răspundea la întrebări, deşi toată lumea tăcea ca la o înmormantare.
      -Mai vorbim din când în când dar mai mult ca să mă chinuie. Spune că nu l-am iubit, că n-am fost sinceră, că am fost rea. Câte nu imi spune..
      Îmi aduceam aminte de el. Îl cunoscusem cu un an în urmă la ziua surorii ei. Ea, în braţele lui: "La vârsta ta mi s-a schimbat viaţa", vorbea cu sor-sa, se uita la el şi radia. Cred că a mai zis şi altele pentru că mi s-a părut exagerată şi n-am crezut-o, dar asta poate şi pentru că el avea un zâmbet oarecum tâmp şi nu spunea nimic.
      -Luna trecută a fost ziua mea. Plângeam şi îi călcam cămeşa de nuntă. Se ducea să se însoare şi îmi spunea că e singura modalitate ca să îşi poata lua copilul în America, că nu se poate altfel, că nu o iubeşte.
     Hei, mi-a venit să zic, când iei bărbatul alteia trebuie să te astepţi să ţi-l ia şi ţie cineva. Apoi m-a mirat gândul meu desuet.
      -L-am întrebat, recunosc, de ce se însoară de ziua mea? A zis că-i un accident. Ce să mai zic, spune-mi tu ce-aş fi putut să mai zic. Se uita la mine iar eu ştiam că la înmormantarea asta doar ea are dreptul să vorbească..


A stat 6 ani cu el. Pe el o să îl mai iubească multe femei dar niciuna într'atât încât să îi calce camaşa de nuntă..
     











Un comentariu:

  1. ....cand barbatul alteia se lasa " furat", trebuie sa te astepti sa-i calci si camasa de nunta..

    RăspundețiȘtergere